Om Städhjälpen

Om Städhjälpen

Städhjälpen i Skåne startade som en bifirma till Meckbygg AB år 2017 i liten skala och med en städare. Till en början ville vi erbjuda arbete till byggarbetarnas familjemedlemmar när de kom hit. Numer har vi växt och erbjuder ett komplett utbud av diverse städtjänster åt både företag och privatpersoner. 
Vi är en miljövänlig städfirma med en stor vision. En lång och önskvärd plan hade varit att inte bara städa hemma hos folk och företag, utan även rengöra hela världen. Vi strävar efter en renare värld, från himmeln och mark till sjöar och hav. Vår strävan avspeglas på såväl de rengöringsmedel vi väljer som på vår livsåskådning. Ju mer vårt företag växer, desto mer kan vi arbeta för att påverka miljön på ett positivt sätt.

Vår miljövänliga vision för Städhjälpen

På Städhjälpen strävar vi efter att alltid kunna garantera hög kvalitet till förmånliga priser. Vi har ett stort fokus på miljön och anpassar vår städning så mycket som möjligt för att den ska vara miljövänlig. Vår förhoppning är att även våra kommande generationer ska kunna njuta av en vacker natur.
Vi använder därför miljömärkta rengöringsmedel som utgångsläge. Visst anpassar vi oss efter vilket projekt och de önskemål som våra kunder har. När det gäller tyngre industristädning så kan det krävas kraftfullare rengöringsprodukter för att få bort olja och avlagringar på industrigolv. Vi gillar det inte, men är det en önskan så utför vi det.

Vårt val av städprodukter och rengöringsmedel

För vissa är det en kostnadsfråga i valet mellan miljövänligare rengöringsmedel eller icke så miljövänliga. Parfymfria miljövänliga städprodukter tar i regel längre tid att städa med. Man behöver helt enkelt gnugga lite extra, något som resulterar i längre städtid och högre totalkostnad för städningen.
Skillnaden på miljövänliga rengöringsmedel och icke miljövänliga rengöringsmedel är inte så stor, därför tar vi inget extra betalt för det. Vi vill hellre se att våra kunder väljer den mildare varianten.

Vi använder återvinningsbar tygutrustning

Vi använder inget papper i vårt arbete, utan använder uteslutande återvinningsbar tygutrustning. Varje dag när städarna kommer tillbaka så samlar vi in trasor, handdukar, moppar och annan tygutrustning för att tvätta den i maskin.
Varje kväll torktumlas och/eller hängs utrustningen upp på tork för att vara redo att användas igen. Vi har gott om utrustning och använder givetvis nya och rena trasor och moppar till varje kund. Vi använder olika trasor till olika områden, såsom kök, badrum, toalett och vardagsytor. En trasa till varje utrymme är bäst ur ett hygieniskt perspektiv.

Få mer tid över till familj och vänner

Vi arbetar med att minska vår miljöbelastning. Därför kör vi små bilar som drar lite bensin och kör långsammare. Allt för att vara mer klimatsmartare.

Just nu satsar vi på att helt elektrifiera hela vår fordonsflotta både i byggverksamheten och i städverksamheten. Det gör vi genom att installera vindkraftverk och solcellspaneler på företagets adress som skall värma upp personalens bostäder och ladda alla bilar. Vi säljer även tillbaka överskottsel till samhället. Det är kostsamma investeringar men vi tänker långsiktigt och vill bidra med till en bättre värld. 

Våra kunder är viktiga för oss och vi behöver din hjälp. För att vi ska kunna skapa en unik städtjänst som är helt kundanpassad så välkomnar vi all kritik. Vi vill inte att ni ska känna att ni gnäller, tvärtom. För att vi ska kunna förbättra våra tjänster och vår service så behövs det regelbunden konstruktiv kritik. Vi tar åt oss av både positiv och negativ kritik för att kunna förbättra och korrigera inför kommande arbeten.

Som privatperson kan du utnyttja ditt RUT-avdrag när du anlitar oss. Du kan få 50 % i avdrag på vår arbetskostnad och kan utnyttja upp till 75 000 kr per person och år. Det betyder att ett företag kan fakturera dig 150 000 kr i arbetskostnad varje år, medan du bara betalar 75 000 kr till företaget. Om ni är två personer i hushållet så blir ert belopp 150 000 kr i RUT-avdrag.

RUT-avdraget gäller endast på vår arbetskostnad och inte på framkörningsavgifter eller materialkostnader.

Vi på Städhjälpen ansöker om RUT-avdraget år dig. Ansökan sker till Skatteverket som sedan meddelar dig hur mycket avdrag du har kvar att använda. I vår offert och på fakturan ser du det slutliga priset med RUT-avdrag. Om Skatteverket meddelar att du har använt upp hela ditt RUT-avdrag så kommer det en ny faktura för hela arbetskostnaden.

Om du har frågor om våra städtjänster eller vill boka in ett städtillfälle, då är du välkommen att höra av dig via mejl eller telefon. Om du vill se våra aktuella priser, då kan du klicka här.

Ta ett möte med oss via telefon eller video.

Beställ städhjälp

Jag vill ha prisuppskattning!

Nyheter

Blog

New Blog

StädhjälpPosted on : August 10th, 2022